iPad w restauracji, czyli system iRestoMenu w praktyce
Klient, który przychodzi do restauracji Higashi ma obecnie do dyspozycji iPad'a, na którym zainstalowana jest aplikacja Karta Menu – część systemu iRestoMenu, służąca do prezentacji menu, konfigurowania dań oraz składania zamówień. Podobnie jak w tradycyjnej karcie menu, klient przed dokonaniem wyboru dań, może zapoznać się ze zdjęciami i opisami potraw. Zaletą aplikacji jest jednak to, że wszystkie zdjęcia są niezwykle realistyczne, gdyż wyświetlane są na doskonałej jakości ekranie tabletu. Te realistyczne zdjęcia powodują, że niemal czujemy smak potraw, które oglądamy na ekranie i chcielibyśmy skosztować wszystkich dań praktycznie od razu.
Jednak atrakcyjna forma prezentacji zdjęć i opisów potraw oraz przystępność i łatwość obsługi programu, to nie jedyne zalety aplikacji Karta Menu na iPad'a. Funkcjonalność elektronicznego menu jest znacznie większa niż tradycyjnej karty dań. Oprócz przeglądania, wyboru i zamawiania potraw, klient ma możliwość łatwego wskazywania preferowanych dodatków (np. wybór rodzaju sosu do przystawki, ryżu czy frytek do dania głównego lub smaku syropu podawanego do kawy itp.). Poza tym w aplikacji jest miejsce na wpisanie tzw. życzeń dodatkowych, np. „Bez soli”, „Proszę połowę porcji” itp. Elastyczność elektronicznego menu pozwala również klientowi restauracji na komponowanie własnych dań czy zestawów z dostępnych składników. Od tej pory jadanie w restauracji może być również twórcze, ponieważ za każdym razem można stworzyć niepowtarzalną, własną kompozycję dań, która zadowoli nawet najbardziej wybredne podniebienia.
Po dokonaniu wyboru swoich dań, klient jednym dotknięciem przycisku „Zamów” w aplikacji Karta Menu, przekazuje swoje zamówienie do realizacji. Pojawia się ono w programie kelnera, który również działa na tablecie iPad. Kelner jest informowany o wszystkich szczegółach zamówienia, w tym wybranych dodatkach, własnych kompozycjach dań, czy też życzeniach specjalnych klienta. Zamówienie automatycznie trafia również do kuchni, gdzie kucharz na swoim iPad'zie widzi na bieżąco kolejkę wszystkich zamówionych dań. Dzięki czemu może sprawnie organizować swoją pracę.
Wszystkie programy, które wchodzą w skład systemu iRestoMenu: elektroniczna Karta Menu, program kelnera oraz program kucharza komunikują się ze sobą online. Dzięki temu kucharz jednym dotknięciem ekranu swojego iPad'a informuje zarówno kelnera, jak i klienta, że właśnie zaczął przygotowywać zamówioną potrawę. Podobnie generowana jest informacja o tym, że potrawa jest już gotowa do podania. Zastosowanie systemu iRestoMenu sprawia, że klient restauracji w każdej chwili wie, w jakim stanie przygotowań znajduje się jego zamówienie. Klient może oczywiście w dowolnej chwili domawiać kolejne dania do złożonego wcześniej zamówienia. Jeśli zaś potrzebuje pomocy kelnera lub chciałby zapłacić rachunek – może to również zgłosić za pomocą swojej aplikacji. W nagłej sytuacji klient może również wygenerować z aplikacji alarm – szczególny rodzaj przywołania kelnera, wymagający natychmiastowej obsługi.
W trakcie oczekiwania na realizację zamówienia klient może także użyć iPad'a do korzystnia z Internetu, mając jednocześnie możliwość podglądu stanu realizacji swojego zamówienia – to wszystko również bezpośrednio z aplikacji iRestoMenu.
Wyżej wymienione cechy systemu iRestoMenu to nie jedyne jego zalety. Najlepiej o innowacyjności tego projektu, jego unikalności oraz pełnej funkcjonalności przekonać się osobiście, odwiedzając restaurację Higashi w Radomiu. W trakcie odwiedzin polecamy skorzystanie z iPad'a i złożenie zamówienia za pomocą elektronicznej Karty Menu np. na własny, osobiście skonfigurowany, niepowtarzalny zestaw sushi.
Serdecznie zapraszamy!
Pamiętajmy przy tym, że restauracja japońska Higashi jest pierwszą i dotychczas jedyną w Radomiu, gdzie tego typu projekt został wdrożony. Jest to również wdrożenie unikalne w skali całego naszego kraju. Innowacyjny system iRestoMenu łączy smak i technologię.
Poniżej prezentujemy kilka zdjęć z wdrożenia systemu iRestoMenu w restauracji Higashi. System znajduje się obecnie w fazie tzw. testów zamkniętych i wkrótce będzie dostępny w App Store.